Funding for Basic Education in Portugal and Brazil

Authors

Keywords:

Basic Education Funding. Brazil. Portugal.

Abstract

The article aims to analyze the basic education financing models implemented in Brazil and Portugal. The financing guidelines in these countries and the application of resources as a percentage of the Gross Domestic Product (GDP) are presented. It is concluded that, in the set of similarities, there is the fact that they are adepts of the policies promoted by international organizations. Regarding the differences, the two countries assume different management perspectives and sources of resources. When comparing per capita spending on education, the current situation is limited by Brazil, that is, Portugal has a significantly higher investment per student.

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Author Biographies

Amilka Dayane Dias Melo Lima, Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN), Natal/RN

Amilka Dayane Dias Melo Lima é doutora e mestre em educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da UFRN (PPGEd). Especialista em educação pelo o IFRN e graduada em Pedagogia pela UFRN. Atualmente é estatutária da rede pública estadual de ensino do RN e da rede pública municipal de ensino da Prefeitura de Parnamirim/ RN.

Magna França, Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN), Natal/RN

Magna França possui graduação em Pedagogia pela Universidade do Distrito Federal (1973), mestrado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (1998) e doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (2001). É professora titular da Universidade Federal do Rio Grande do Norte.

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Published

2020-04-18

How to Cite

Lima, A. D. D. M., & França, M. (2020). Funding for Basic Education in Portugal and Brazil. FINEDUCA - Revista De Financiamento Da Educação, 10. Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/90539

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