THE RELATIONSHIP BETWEEN HEALTH AND SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: AN INTEGRATIVE REVIEW

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.106792

Keywords:

Physical Education. Health Promotion. Public Health. Education, primary and secondary.

Abstract

This study analyzes scientific production on school Physical Education and health published in journals in the areas of Education and Physical Education. An integrative review was conducted on journals indexed on the WebQualis system and 41 articles were found. They focused on selection of subjects to be learned. Various topics were proposed, with a predominance of knowledge about the biological implications of physical exercise, even in studies that adopt the health promotion perspective, which shows the polysemy of the term. Health concepts are often discussed but not the school perspective underlying the relationship between health and Physical Education at school. Therefore, the debate on the topic has to be broadened, seeking support in the collective health framework and approaching the school context with teachers’ active participation in knowledge production.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Thiago Villa Lobos Mantovani, Universidade São Judas Tadeu

Bacharel e Licenciado em Educação Física pela Universidade São Judas. Especialista em Educação Física Escolar e Mestrando Na Universidade São Judas. Atualmente atua como Professor de Educação Física na rede particular de ensino e instrutor De atividades físicas - Serviço Social Do Comércio Sp. Atuou Como Coordenador Pedagógico no Governo do Estado de São Paulo, Coordenador de Esportes no Clube Adc Ericsson, Coordenador de Recreação de Lazer.

Daniel Teixeira Maldonado, Instituto Federal de São Paulo

Cursou o Bacharelado, a Licenciatura, o Mestrado e o Doutorado em Educação Física na Universidade São Judas. Realizou o Pós-Doutorado na Faculdade de Educação da USP. Atualmente é professor de Educação Física do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo. Tem como linha de pesquisa os seguinte temas: Educação Física Escolar; Currículo; Formação de Professores e Pesquisa Qualitativa.

Elisabete dos Santos Freire, Universidade São Judas Tadeu

Doutora e Educação Física, atuo como professora no programa de pós-graduacão stricto sensu em Educação Física e no curso de graduação em Educação Física da Universidade São Judas Tadeu. Lider do Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Física, Escola e Currículo.

Published

2021-02-05

How to Cite

MANTOVANI, T. V. L.; MALDONADO, D. T.; FREIRE, E. dos S. THE RELATIONSHIP BETWEEN HEALTH AND SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: AN INTEGRATIVE REVIEW. Movimento, [S. l.], v. 27, p. e27008, 2021. DOI: 10.22456/1982-8918.106792. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/106792. Acesso em: 29 apr. 2025.

Issue

Section

Original Articles