CONTINUING EDUCATION IN EDUCATIONAL PRACTICE: PHYSICAL EDUCATION IN QUESTION

Authors

  • Andréa Maria Pires Azevedo UFPB
  • Glycia Melo Oliveira UFPB
  • Priscilla Pinto Costa Silva UFPB
  • Thereza Karolina Sarmento Nóbrega UFPB
  • Marcílio Souza Júnior Universidade Federal Rural de Pernambuco

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.11809

Keywords:

Physical Education. Faculty. Professional competence. Professional practice

Abstract

The continuing education is an important way for teachers to re-evaluate teaching practice, and establish itself as an enabling environment for the exchange of different knowledge, to rethink and redo the teacher's practice, reorganizing their skills and producing new knowledge. This research showed a concern for the enhancement and encouragement of continuing education for physical education for education teachers, involved dimensions of human nature, historical, cultural, economic, political, social and technical. This text sought to reflect the ongoing training in three areas: teacher's knowledge, professional competence and pedagogical practice in the school context.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Andréa Maria Pires Azevedo, UFPB

Programa Associado de Pós-Graduação em Educação Física UPE/UFPB, mestrado acadêmico. Linha de Pesquisa: Estudos Sócio-Culturais do Movimento Humano. Laboratório de Estudos sobre Lazer, Esporte, Corpo e Sociedade (LAECOS). Universidade Federal da Paraíba (UFPB).

 

 

Glycia Melo Oliveira, UFPB

Programa Associado de Pós-Graduação em Educação Física UPE/UFPB, mestrado acadêmico. Linha de Pesquisa: Estudos Sócio-Culturais do Movimento Humano. Laboratório de Estudos sobre Lazer, Esporte, Corpo e Sociedade (LAECOS). Universidade Federal da Paraíba (UFPB).

 

 

Priscilla Pinto Costa Silva, UFPB

Programa Associado de Pós-Graduação em Educação Física UPE/UFPB, mestrado acadêmico. Linha de Pesquisa: Estudos Sócio-Culturais do Movimento Humano. Integrante do Grupo de Estudos e Pesquisas Sócio-Culturais: o indivíduo em educação física e desporto – Universidade de Pernambuco (UPE).

Thereza Karolina Sarmento Nóbrega, UFPB

Programa Associado de Pós-Graduação em Educação Física UPE/UFPB, mestrado acadêmico. Linha de Pesquisa: Inter-relação Atividade Física e Saúde. Laboratório de Estudos do Treinamento Físico Aplicado ao Desempenho e a Saúde – Universidade Federal da Paraíba (UFPB).

Marcílio Souza Júnior, Universidade Federal Rural de Pernambuco

Professor do Departamento de Educação da Universidade Federal Rural de Pernambuco .

Published

2010-11-07

How to Cite

AZEVEDO, A. M. P.; OLIVEIRA, G. M.; SILVA, P. P. C.; NÓBREGA, T. K. S.; JÚNIOR, M. S. CONTINUING EDUCATION IN EDUCATIONAL PRACTICE: PHYSICAL EDUCATION IN QUESTION. Movimento, [S. l.], v. 16, n. 4, p. 245–262, 2010. DOI: 10.22456/1982-8918.11809. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/11809. Acesso em: 25 jun. 2025.

Issue

Section

Essays

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.