MOTOR PRAXIOLOGY, PEDAGOGICAL WORK AND DIDACTICS IN PHYSICAL EDUCATION

Authors

  • Daiane Dalla Nora Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS, Brasil
  • Janaíne Welter Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS, Brasil
  • Jaqueline Welter Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS, Brasil
  • Elciana Buffon Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS, Brasil
  • João Francisco Magno Ribas Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.65268

Keywords:

Physical Education. Education. Pedagogy.

Abstract

 The study aims at systematizing approximations between Motor Praxiology and Historical-Critical, Critical-Overcoming Pedagogy in Physical Education. This theoretical analysis will approach the concepts of Motor Praxiology regarding Internal Logic, with characteristics of Historical-Critical Pedagogy. Motor Praxiology is an essential theoretical framework because it points out new knowledge for pedagogical work and the didactics of the Body Culture manifestations, thus advancing the consolidation of the social practice of Physical Education.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Daiane Dalla Nora, Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS, Brasil

Mestre em Educação Física pela UFSM, Acadêmica em Educação Física - Bacharelado UFSM, Professora da rede municipal de Santa Maria

Janaíne Welter, Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS, Brasil

Mestranda da Pós-Graduação em educação Física. Professora da rede municipal

Jaqueline Welter, Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS, Brasil

Mestre em Educação Física. Professora da rde municipal de ensino

Elciana Buffon, Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS, Brasil

Mestranda da Pós-Graduação em Educação Física

João Francisco Magno Ribas, Universidade Federal de Santa Maria. Santa Maria, RS, Brasil

Doutor em Educação Física. Professor Associado do Departamento de Desportos Coletivos do Centro de Educação Física e Desportos da Universidade Federal de Santa Maria.

Published

2016-12-18

How to Cite

DALLA NORA, D.; WELTER, J.; WELTER, J.; BUFFON, E.; RIBAS, J. F. M. MOTOR PRAXIOLOGY, PEDAGOGICAL WORK AND DIDACTICS IN PHYSICAL EDUCATION. Movimento, [S. l.], v. 22, n. 4, p. 1365–1378, 2016. DOI: 10.22456/1982-8918.65268. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/65268. Acesso em: 24 jun. 2025.

Issue

Section

Essays

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.