Reading to thing the collective work of the teachers of physical education in the education network hall of Porto Alegre.

Authors

  • Fabiano Bossle
  • Vicente Molina Neto

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.6877

Keywords:

Review Literature as Topic. Faculty. Physical Education School

Abstract

This article is a bibliographical revision on the collective work in the physical school Brazilian education. The objective is to revise in the productions of the Area of Knowledge of the Physical Education and Sciences of the Sport the approaches on the collective work. There were analysed the annals of three congresses of the area of knowledge of the physical education and sciences of the sport in the years of 2006 and 2007, books and theories and dissertations. It was possible to identify the context in which it surfaces the discussions on collective work in the physical school Brazilian education and the space what this theme has been occupying in the production of this Area of Knowledge in the days of today, as well as, a "symbiosis" between collective work in the education physical and when pedagogic-politician was proposed based on the horizontalização of the relations on the school.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fabiano Bossle

Possui graduação em Educação Física - Licenciatura plena pela Faculdade de Ciências da Saúde do Instituto Porto Alegre da Igreja Metodista (1991), especialização em Ciências do Esporte pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1995), mestrado em Ciências do Movimento Humano pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2003) e doutorado em Ciências do Movimento Humano pela Universidade Federal do Rio Grande Sul (2008). Atualmente é professor assistente do Centro Universitário Univates, professor da Faculdade Cenecista de Osório e professor de educação física da Rede Municipal de Ensino de Porto Alegre. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Educação Física escolar, atuando principalmente nos seguintes temas: prática pedagógica em educação física, metodologia do ensino da educação física escolar, planejamento de ensino, formação de professores. Centro Universitário Univates

Vicente Molina Neto

Professor de Graduação e Pós-Graduação da EsEF da UFRGS

Published

2009-03-31

How to Cite

BOSSLE, F.; MOLINA NETO, V. Reading to thing the collective work of the teachers of physical education in the education network hall of Porto Alegre. Movimento, [S. l.], v. 15, n. 3, p. 89–107, 2009. DOI: 10.22456/1982-8918.6877. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/6877. Acesso em: 11 may. 2025.

Issue

Section

Original Articles