THE "SELF-WRITING" ON THE FORMATION IN PHYSICAL EDUCATION

Authors

  • Flávio Soares Alves USP
  • Yara Maria de Carvalho USP
  • Romualdo Dias USP

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.20214

Keywords:

Physical Education. knowledge. Professional performance. Abilities.

Abstract

The objective of this article is to create a field of quarrels about “Self-writing” on the context of professional graduation in Physical Education, recognizing this writing exercise as a potential way to find what escapes to the knowledge terms and that force the thought to think the consistency of the meeting that across the graduation process. From this point, we want to reach the demands that are excluded in the formation speech – the demands of sensibility – recognizing them as expressions of an “incarnate knowledge”. Beyond the theoretical skills, the “Self-writing” helps us to build a deeper understanding of the professional graduation, not because it play on a speech upon the practices, but for giving opening to the writing of the intensities forged in the meeting between practice and knowledge – where the professional intervention is installs.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Flávio Soares Alves, USP

Licenciado em Educação Física pela Unesp de Rio Claro (2001); Mestre em Artes pelo Instituto de Artes da Unicamp (2006); Doutorando na Escola de Educação Física e Esportes da USP – área de concentração Pedagogia do Movimento Humano;

Yara Maria de Carvalho, USP

Licenciada e bacharel em Educação Física. Especialista em Saúde Pública; Mestre em Ciências do Esporte; Doutora em Saúde Coletiva; Pós-doutora em Ciências Humanas e Saúde e em Antropologia da Comunicação Visual pela Università La Sapienza di Roma, Itália (2004); Professora da Universidade de São Paulo; Coordena o Grupo de Pesquisa Educação Física, Saúde Coletiva e Filosofia. São Paulo, SP, Brasil;

Romualdo Dias, USP

Licenciado em Filosofia pela Faculdade Dom Bosco de Filosofia Ciências E Letras de São João Del Rei (1979); Licenciado em Pedagogia pela Faculdade Dom Bosco de Filosofia Ciências E Letras de São João Del Rei (1980), mestre em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (1986); doutor em Lógica e Filosofia da Ciência pela Universidade Estadual de Campinas (1993); Professor Assistente doutor ms3 da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho;

Published

2011-06-20

How to Cite

ALVES, F. S.; CARVALHO, Y. M. de; DIAS, R. THE "SELF-WRITING" ON THE FORMATION IN PHYSICAL EDUCATION. Movimento, [S. l.], v. 17, n. 2, p. 239–258, 2011. DOI: 10.22456/1982-8918.20214. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/20214. Acesso em: 12 may. 2025.

Issue

Section

Essays