PRODUCTIVISM THE GRADUATE. NOTHING IS SO BAD, THAT CAN NOT GET WORSE. THE TURN STUDENTS GRADUATE!

Authors

  • Junior Vagner Pereira da Silva Universidade Federal do Mato Grosso do Sul
  • Luiza Lana Gonçalves-Silva Universidade Federal do Mato Grosso do Sul - UFMS
  • Wagner Wey Moreira Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.46187

Keywords:

Science. Education. Science, Technology and Innovation Indicators.

Abstract

Characterized as descriptive/exploratory, through documentary analysis study examined the regulations/guidelines of the Doctorate and Master’s programs in Physical Education, aim of assessing the possible effects of the policy adopted by CAPES on academic requirements to masters/doctors. It was found that in addition to academic credits and preparation of dissertations/theses, most programs also require for titration the submission/publication of papers, especially in Webqualis journals A1-B5 in master’s and doctorate in A1-B1. We conclude  that the requirements of CAPES has fallen on the candidates master and doctor, because publishing articles throughout the titration process is required to titrate.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Junior Vagner Pereira da Silva, Universidade Federal do Mato Grosso do Sul

Doutor em Educação Física pela Universidade Católica de Brásia, docente na Universidade Federal do Mato Grosso do Sul, desenvolve estudos relacionados ao Lazer, Políticas públicas e Educação Física Escolar.

Luiza Lana Gonçalves-Silva, Universidade Federal do Mato Grosso do Sul - UFMS

Mestre em Educação Física pela Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM; Docente no curso de Educação Física da Universidade Federal do Mato Grosso do Sul - UFMS.

Wagner Wey Moreira, Universidade Federal do Triângulo Mineiro - UFTM

Atualmente é professor do Curso de graduação e Mestrado em Educação Física e do Curso de Mestrado em Educação da Universidade Federal do Triangulo Mineiro - UFTM e professor convidado do Programa de Pós Graduação (Mestrado e Doutorado) em Educação da Universidade Federal de Pará - UFPA 

Published

2014-09-26

How to Cite

SILVA, J. V. P. da; GONÇALVES-SILVA, L. L.; MOREIRA, W. W. PRODUCTIVISM THE GRADUATE. NOTHING IS SO BAD, THAT CAN NOT GET WORSE. THE TURN STUDENTS GRADUATE!. Movimento, [S. l.], v. 20, n. 4, p. 1423–1445, 2014. DOI: 10.22456/1982-8918.46187. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/46187. Acesso em: 25 jun. 2025.

Issue

Section

Original Articles

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.