Bonus policy in education: the case of Teresina/Piauí

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22491/2236-5907136848

Keywords:

Education professionals, Bonus policy, Accountability, Merit Valorization Program

Abstract

Program in Education of the Federal University of Piauí, which focused on the Program of Valorization of Merit. The feasibility of the study, with a qualitative-quantitative approach, was given by: bibliographic research; documentary analysis and empirical analysis, involving teachers linked to the aforementioned teaching network. It was found, as already evidenced in other studies on the use of bonuses in the educational context, that there is no consensus regarding the use of policies that associate the payment of bonuses to teaching professionals based on student performance. On the other hand, the empirical analysis indicated that most teachers agree, albeit partially, with the bonus policy implemented through the Merit Valorization Program.

 

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Author Biographies

Irene Nunes Lustosa Mendes, Universidade Federal do Piauí (UFPI), Teresina/PI – Brasil

Irene Nunes Lustosa Mendes é Mestre pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Piauí (UFPI). Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual do Piauí (2002), especialização em Supervisão Escolar também pela Universidade Estadual do Piauí (2006) e especialização em Gestão de Cidades (Master Public Administration) pela Fundação Getúlio Vargas (2009). Professora de Primeiro Cilclo da Prefeitura Municipal de Teresina. Tem experiência na área de Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: avaliação, gestão e políticas educacionais. Doutoranda em Educação (UFPI), com o projeto de pesquisa vinculado à linha de pesquisa Políticas Educacionais e Gestão da Educação.

Luis Carlos Sales, Universidade Federal do Piauí (UFPI), Teresina/PI – Brasil

Luís Carlos Sales possui graduação em Engenharia Civil pela Universidade Federal do Piauí (1981), mestrado em Educação pela Universidade Federal do Piauí (1995) e doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (1999). Atualmente é professor Titular da Universidade Federal do Piauí. Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFPI e pesquisador do Núcleo de Estudos e Pesquisas em Políticas e Gestão da Educação (NUPPEGE). Tem experiência na área de Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: educação, representações sociais, financiamento da educação, política educacional e formação de professores.

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Published

2024-07-03

How to Cite

Mendes, I. N. L., & Sales, L. C. (2024). Bonus policy in education: the case of Teresina/Piauí. FINEDUCA - Revista De Financiamento Da Educação, 14. https://doi.org/10.22491/2236-5907136848

Issue

Section

Seção Temática - Distribuição de recursos financeiros com base em desempenhos educacionais

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