THE VOICE OF STUDENTS: A NARRATIVE INVESTIGATION ABOUT WHAT THE PHYSICAL EDUCATION STUDENTS FEEL, THINK, AND DO IN THEIR INITIAL TRAINING

Authors

  • Berenice Mattos Medina Universidade Federal do Rio Grande
  • Esther Prados Megías Professora titular do Departamento de Educação da Universidade de Almería - Espanha
  • Daniela Padua Arcos Professora titular do Departamento de Didática e Organização Escolar da Universidade de Almería - Espanha

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.37816

Keywords:

Students. Education. Cultural, anthropology.

Abstract

This research aims to describe and interpret what the student of physical education whose area of study is teaching feels, thinks, says and does in his/her initial training. Different instruments were used to collect information: participant observation, panel groups, individual interviews, in-depth interviews and the student’s autobiographies. I propose at the end of the paper that we continue investigating in this area the possibility of  living the complexity, uncertainty and tension of real life in educational settings and in this way broaden the reflection of initial training.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Berenice Mattos Medina, Universidade Federal do Rio Grande

Professora adjunto IV da Universidade Federal do Rio Grande, Instituto de Educação na área da Educação Física.

Esther Prados Megías, Professora titular do Departamento de Educação da Universidade de Almería - Espanha

Professora titular do Departamento de Educação da Universidade de Almería - Espanha

Daniela Padua Arcos, Professora titular do Departamento de Didática e Organização Escolar da Universidade de Almería - Espanha

Professora titular do Departamento de Didática e Organização Escolar da Universidade de Almería - Espanha

Published

2013-06-09

How to Cite

MEDINA, B. M.; MEGÍAS, E. P.; ARCOS, D. P. THE VOICE OF STUDENTS: A NARRATIVE INVESTIGATION ABOUT WHAT THE PHYSICAL EDUCATION STUDENTS FEEL, THINK, AND DO IN THEIR INITIAL TRAINING. Movimento, [S. l.], v. 19, n. 4, p. 251–269, 2013. DOI: 10.22456/1982-8918.37816. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/37816. Acesso em: 25 jun. 2025.

Issue

Section

Original Articles