THE USES OF THE MEDIA IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION CLASSES: POSSIBILITIES AND DIFFICULTIES

Authors

  • Irlla Karla dos Santos Diniz Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho
  • Heitor de Andrade Rodrigues Universidade de Campinas UNICAMP
  • Suraya Cristina Darido Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.27108

Keywords:

School Physical Education. Social Media. Teaching materials.

Abstract

The media through images, sounds and information influences the way students interpret reality. This way, there is the need for the school to reflect on these issues and create teaching strategies to take advantage of this apparatus. The objective of this research was to analyze some possibilities of a proposal that addressed the content body culture through reports published by the newspaper Folha de São Paulo in Physical Education classes. The data indicated the media as a good teaching resource for classes of this course, since the students considered enriching classes for learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Irlla Karla dos Santos Diniz, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

Graduada em Educação Física (Licenciatura) pela Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" - Campus Rio Claro - SP. Atualmente é mestranda do Programa Interdisciplinar de Desenvolvimento Humano e Tecnologias pela universidade já citada. Pesquisadora do Laboratório de Estudos e Trabalhos e Pedagógicos em Educação Física (LETPEF), desenvolve estudos relacionados com aplicação de novas tecnologias à Educação Física escolar, com a produção de materias didáticos.

Heitor de Andrade Rodrigues, Universidade de Campinas UNICAMP

É graduado em Licenciatura Plena em Educação Física pela Universidade Estadual Paulista (UNESP-RC), especialista em Pedagogia e Treinamento em Esportes Coletivos (UGF), possui mestrado em Ciências da Motricidade (UNESP-RC) e atualmente realiza o doutorado em Educação Física (UNICAMP).

Suraya Cristina Darido, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

Possui graduação em Educação Física pela Universidade de São Paulo (1984), mestrado em Educação Física pela Universidade de São Paulo (1991) e doutorado em Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano pela Universidade de São Paulo (1997). Trabalha na Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho desde 1987 e coordena o Laboratório de estudos e trabalhos pedagógicos em Educação Física (LETPEF). Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Educação Física Escolar, atuando principalmente nos seguintes temas: produção e avaliação de materiais didáticos, temas transversais, esporte educacional, organização curricular, conteúdos e avaliação.

Published

2012-07-02

How to Cite

DINIZ, I. K. dos S.; RODRIGUES, H. de A.; DARIDO, S. C. THE USES OF THE MEDIA IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION CLASSES: POSSIBILITIES AND DIFFICULTIES. Movimento, [S. l.], v. 18, n. 3, p. 183–202, 2012. DOI: 10.22456/1982-8918.27108. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/27108. Acesso em: 10 may. 2025.

Issue

Section

Original Articles