SPORTS MARKETING, HIP HOP CULTURE AND CONSUMPTION: AN ANALYSIS OF CAMPAIGN “IT´S POSSIBLE!”

Authors

  • Marcos Godoi Rede Municipal de Ensino (RME) de Cuiabá-MT, Brasil e Université de Montréal, QC, Canada
  • Maria Angela de Lima Dummel Faculdade Interamericana de Porto Velho, UNIRON, Brasil.
  • Roberto Boaventura da Silva Sá Instituto de Linguagens, Universidade Federal de Mato Grosso.

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.57904

Keywords:

Culture. Hip hop. Marketing. Internet.

Abstract

Our goal was to analyze the discourses of a sports marketing campaign on the internet. The corpus of analysis consisted: a) informations about the project; b) the manifest; c) the documentary; d) and 13 comments from internauts. The methody was based on Discourses Analysis. The theme of campaign is overcoming the difficulties in sport, in art and in life. We found an interrelationship between cultural and economic elements, an association between hip hop culture, sports marketing and consumption. However, the interlocutors produced various and diverging types of responses.

 

 

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Author Biographies

Marcos Godoi, Rede Municipal de Ensino (RME) de Cuiabá-MT, Brasil e Université de Montréal, QC, Canada

Licenciado em Educação Física pela UFMT (1999) e mestre em Estudos da Linguagem UFMT (2006), Prof. da Rede Pública de Cuiabá (2000-atual). Doutorando em Ciências da Educação na Université de Montréal.

Maria Angela de Lima Dummel, Faculdade Interamericana de Porto Velho, UNIRON, Brasil.

Mestre em Estudos de Linguagem, na área de concentração "Estudos Literários e Culturais", pela Universidade Federal de Mato Grosso (2006), especialista (MBA) em estratégia e marketing pela Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (2002) e graduada em Comunicação Social - Hab. Publicidade e Propaganda pela Universidade Federal de Mato Grosso (1999). Treze anos de experiência no mercado de comunicação e 10 anos de experiência em docência universitária.

Roberto Boaventura da Silva Sá, Instituto de Linguagens, Universidade Federal de Mato Grosso.

Possui graduação em Letras pela Universidade Estadual de Maringá (1984), mestrado em Letras e Lingüística pela Universidade Federal de Goiás (1988) e doutorado em Ciências da Comunicação/Jornalismo pela Universidade de São Paulo (2002). Atualmente, é professor Associado da Universidade Federal de Mato Grosso. Tem experiência na área de Comunicação, com ênfase em análise de discursos publicitários e jornalísticos, atuando, principalmente, nos seguintes temas: mídia, ideologia, política, cultura, contemporaneidade e Literatura Brasileira.

Published

2015-12-12

How to Cite

GODOI, Marcos; DUMMEL, Maria Angela de Lima; SÁ, Roberto Boaventura da Silva. SPORTS MARKETING, HIP HOP CULTURE AND CONSUMPTION: AN ANALYSIS OF CAMPAIGN “IT´S POSSIBLE!”. Movimento, [S. l.], v. 22, n. 2, p. 431–442, 2015. DOI: 10.22456/1982-8918.57904. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/57904. Acesso em: 28 aug. 2025.

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