The "Education Physica" in playgrounds at São Paulo (1935-1938)

Authors

  • Kátia Danailof Faculdade de Americana Veris Faculdades

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.32324

Keywords:

História da Educação Física. Lazer. Educação Infantil.

Abstract

The present study examines the role of physical education in the Playgrounds of São Paulo (1935-1938), considering its inclusion in the project of cultural diffusion from the Department of Culture of São Paulo, aiming to transform the educational and cultural reality of the country. Finally, there is a physical education taken as a mediator historical knowledge and culturally determined, marked by the need to reconcile the teaching gymnastics to folklore, informing the population of a knowledge which would be forgotten.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Kátia Danailof, Faculdade de Americana Veris Faculdades

Possui graduação em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (1997), mestrado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2002) e doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2006). Atualmente é professora da Faculdade de Americana. e Veris Faculdades. Tem experiência na área de Educação Física, com ênfase em Educação Física, atuando principalmente nos seguintes temas: infância, corpo e história.

Published

2013-01-19

How to Cite

DANAILOF, Kátia. The "Education Physica" in playgrounds at São Paulo (1935-1938). Movimento, [S. l.], v. 19, n. 2, p. 167–184, 2013. DOI: 10.22456/1982-8918.32324. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/32324. Acesso em: 28 aug. 2025.

Issue

Section

Original Articles

Similar Articles

<< < 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.