The implementation of the teachers national minimum wage in the teacher career of minas gerais state: effects of the subsidy

Authors

  • Clayton Lúcio Coelho Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte/MG – Brasil
  • Rosimar de Fátima Oliveira Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte/MG – Brasil

DOI:

https://doi.org/10.17648/fineduca-2236-5907-v5-67655

Keywords:

Teachers National Minimum Wage (PSPN) law. Career paths. Subsidy.

Abstract

The present article results from the reflections produced by the Master’s thesis, still in process, in the Public Policies Research Line of the Federal University of Minas Gerais School of Education – Fae/UFMG. This study indicates structural changes implemented in the career path of the public K-12 education from Minas Gerais state since 2008, following the implementation of the Teachers National Minimum Wage by the State Executive Power. The initiative introduced not merely the subsidy as a way of payment, but numerous changes in the career. It was verified the reduction in the percentages of promotions and progress in the career under a subsidy form, as well as in the incorporation of benefits and rewards to the minimum wage as a way to observe the federal legislation. This measure suggests that it has been a process of devaluation of the profession due to the re-positioning of the older employees in the beginning of the career.

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Author Biographies

Clayton Lúcio Coelho, Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte/MG – Brasil

Clayton Lúcio Coelho possui graduação em Geografia pela Universidade Federal de Minas Gerais (2004). Atualmente é pós-graduando pela Fae/UFMG no Programa de Pós-graduação em Educação: Conhecimento e Inclusão Social - linha de pesquisa de Políticas Públicas de Educação: concepção, implementação e avaliação.

Rosimar de Fátima Oliveira, Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte/MG – Brasil

Rosimar de Fátima Oliveira possui doutorado em Educação pela Universidade de São Paulo. É professora da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais, onde atua no Programa de Pós-Graduação em Educação: Conhecimento e Inclusão Social, Linha de Pesquisa Políticas Públicas de Educação. 

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Published

2015-12-30

How to Cite

Coelho, C. L., & Oliveira, R. de F. (2015). The implementation of the teachers national minimum wage in the teacher career of minas gerais state: effects of the subsidy. FINEDUCA - Revista De Financiamento Da Educação, 5. https://doi.org/10.17648/fineduca-2236-5907-v5-67655

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