CONTINUING EDUCATION IN SPORTS SOCIAL PROJECTS AND PROGRAMS: A CASE STUDY

Authors

  • Amauri Aparecido Bássoli de Oliveira Universidade Estadual de Maringá
  • Camila Rinaldi Bisconsini Universidade Estadual de Maringá
  • Fabiane Castilho Teixeira Universidade Estadual de Maringá
  • Claudio Kravchychyn Universidade Estadual de Maringá
  • Ieda Parra Barbosa-Rinaldi Universidade Estadual de Maringá
  • Alberto Reinaldo Reppold Filho Universidade Federal do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.57304

Keywords:

Public Policy. Education, continuing. Sports. Training courses.

Abstract

This descriptive, documental research looks into the process of continuing education for the Brazilian Ministry of Sports’ Program Segundo Tempo. Data collection consisted of applying electronic questionnaires to 23 pedagogical coordinators, 267 teachers, and 198 sports monitors from partner organizations as well as consulting internal documents of the National Office for Sports, Education, Leisure and Social Inclusion. By indicating and examining positive and negative aspects, it verified the effectiveness of the process of continuing education triggered by pedagogical training and supported by the teaching material offered to personnel working in the program.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Amauri Aparecido Bássoli de Oliveira, Universidade Estadual de Maringá

Departamento de Educação Física

Camila Rinaldi Bisconsini, Universidade Estadual de Maringá

Departamento de Educação Física

Fabiane Castilho Teixeira, Universidade Estadual de Maringá

Departamento de Educação Física

Claudio Kravchychyn, Universidade Estadual de Maringá

Departamento de Educação Física

Ieda Parra Barbosa-Rinaldi, Universidade Estadual de Maringá

Departamento de Educação Física

Alberto Reinaldo Reppold Filho, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Escola de Educação Física

Published

2016-08-15

How to Cite

OLIVEIRA, A. A. B. de; BISCONSINI, C. R.; TEIXEIRA, F. C.; KRAVCHYCHYN, C.; BARBOSA-RINALDI, I. P.; REPPOLD FILHO, A. R. CONTINUING EDUCATION IN SPORTS SOCIAL PROJECTS AND PROGRAMS: A CASE STUDY. Movimento, [S. l.], v. 22, n. 3, p. 901–916, 2016. DOI: 10.22456/1982-8918.57304. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/57304. Acesso em: 11 may. 2025.

Issue

Section

Original Articles