SUMMARY OF THE BOOK "SPORT, CULTURE AND ADVERTISING: IDENTITIES, COMMODITIES AND THE POLITICS OF REPRESENTATION" BY STEVEN J.JACKSON AND DAVID L. ANDREWS

Authors

  • Bárbara Schausteck de Almeida Universidade Federal do Paraná
  • Juliana Vlastuin UFP
  • Wanderley Marchi Júnior Universidade Federal do Paraná

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.17071

Keywords:

Sports. Culture. Advertising as topic.

Abstract

The collection of Steven J. And David L. Jackson Andrews' Sport, Culture and Advertising: Identities, commodities and the politics of representation " includes a series of articles investigating sports-related advertisements. Acknowledging advertising as a vehicle for production and reproduction of imaginary national sports, the authors highlight the political representation of ethnic, gender, social class, disability and identity in different contexts of research guided by its relations with sport consuming. The texts make contributions on current issues and indicate that the use of sports advertising also reinforces the social domination.

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Author Biographies

Bárbara Schausteck de Almeida, Universidade Federal do Paraná

Mestre pelo Programa de Pós-Graduação em Educação Física da Universidade Federal do Paraná (Curitiba, Paraná, Brasil). Também é membro do Centro de Pesquisa em Esporte, Lazer e Sociedade (CEPELS) da UFPR e da Associação Latino-Americana de Estudos Sócio-culturais do Esporte (ALESDE).

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Juliana Vlastuin, UFP

Aluna do Doutorado em Sociologia da Universidade Federal do Paraná. Também é Mestre pelo Programa de Pós-Graduação em Educação Física da UFPR, membro do Centro de Pesquisa em Esporte, Lazer e Sociedade (CEPELS) da UFPR e da Associação Latino-Americana de Estudos Sócio-culturais do Esporte (ALESDE)

 

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Wanderley Marchi Júnior, Universidade Federal do Paraná

Docente dos Programas de Pós-Graduação em Ciências Sociais e Educação Física da UFPR. Também é Coordenador do Centro de Pesquisa em Esporte, Lazer e Sociedade (CEPELS) da UFPR e Vice-Presidente da Associação Latino-Americana de Estudos Sócio-culturais do Esporte (ALESDE).

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Published

2011-05-03

How to Cite

ALMEIDA, B. S. de; VLASTUIN, J.; MARCHI JÚNIOR, W. SUMMARY OF THE BOOK "SPORT, CULTURE AND ADVERTISING: IDENTITIES, COMMODITIES AND THE POLITICS OF REPRESENTATION" BY STEVEN J.JACKSON AND DAVID L. ANDREWS. Movimento, [S. l.], v. 17, n. 4, p. 301–310, 2011. DOI: 10.22456/1982-8918.17071. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/17071. Acesso em: 6 may. 2025.

Issue

Section

Book Reviews