THE POLITICAL-SCIENTIFIC ORGANIZATION IN THE USA IN THE 1960S AND ITS IMPACT ON THE ACADEMIC DIMENSION OF PHYSICAL EDUCATION

Authors

  • Anísio Calciolari Junior Universidade Estadual de Londrina Centro de Educação Física e Esporte Departamento de Educação Física Londrina - PR
  • Jeane Barcelos Soriano Universidade Estadual de Londrina Centro de Educação Física e Esporte Departamento de Educação Física Londrina - PR

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.48111

Keywords:

National science, technology and innovation policy. Schools, organization & administration. History. United States.

Abstract

The objective of this essay is to identify how the political changes of the scientific field in the United States (USA) may have influenced the organization of the knowledge area of the American Physical Education (PE) from the 1960s. We point historical events in the political-scientific field in the USA after the World War II that established a new relation among State, Science and University. The Physical Education has suffered the impacts of these new rules in the scientific and political fields, noticing the necessity to readapt through a series of political movements aiming to maintain itself at the University.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Anísio Calciolari Junior, Universidade Estadual de Londrina Centro de Educação Física e Esporte Departamento de Educação Física Londrina - PR

Professor Colaborador do Departamento de Educação Física da Universidade Estadual de Londrina.

Doutorando do Programa de Pós-Graduação Associado em Educação Física UEL/UEM

Jeane Barcelos Soriano, Universidade Estadual de Londrina Centro de Educação Física e Esporte Departamento de Educação Física Londrina - PR

Doutora em Educação Física.


Docente do Departamento de Educação Física da Universidade Estadual de Londrina.

Published

2015-03-31

How to Cite

CALCIOLARI JUNIOR, A.; SORIANO, J. B. THE POLITICAL-SCIENTIFIC ORGANIZATION IN THE USA IN THE 1960S AND ITS IMPACT ON THE ACADEMIC DIMENSION OF PHYSICAL EDUCATION. Movimento, [S. l.], v. 21, n. 2, p. 545–558, 2015. DOI: 10.22456/1982-8918.48111. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/48111. Acesso em: 25 jun. 2025.

Issue

Section

Essays