ACTION-REFLECTION-TRANSFORMATION THROUGH THE PRODUCTION OF ARTICULATED KNOWLEDGE OF EDUCATION AND HEALTH IN THE PANDEMIC CONTEXT
DOI:
https://doi.org/10.54909/sp.v6i1.126071Keywords:
Education, Health, COVID-19, Unified Health SystemAbstract
Experiencing a pandemic period continues to challenge us and generate new experiences and research questions/questions. The productions of the first edition of 2022 of 'Saberes Plurals: Educação na Saúde' express this way of life. The experience reports address the themes of health education – production of audiovisual educational materials for patients with asthma and digital educational materials for users of the Unified Health System (SUS) and interventions with adolescent students –, and the continuing education of health professionals. The original articles mobilize, based on different methodologies, interprofessional education in Multiprofessional Residencies, educational technologies for the consultation of professional nurses, training for preceptorship and the mental health of medical students. Finally, a critical essay discusses the psychosocial costs of the pandemic in the societies that make up the European Union. They are texts that allow us to analyze and reflect on issues that articulate Education and Health issues, both in training and in the health care process, bringing us the possibility of learning 'with' and 'about' the other. This is the intention: inspiration, action and transformation!
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).