Understanding the compensation of public and private teaching sector teachers in Santa Catarina state

Authors

  • Gisele Vargas Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL), Tubarão/SC

DOI:

https://doi.org/10.17648/fineduca-2236-5907-v6-67630

Keywords:

Teachers Compensation. K-12 Education. Public Teaching Sector. Private Teaching Sector.

Abstract

The aim of this paper is to analyze the terminological inaccuracies related to the terms wage, salary and compensation within the Brazilian educational scope. To achieve that, the terms were sought in the juridical literature to identify more precise concepts for these words. The literature analysis listed the components and elements that form the retributive portions of public and private teaching sector K-12 teachers in Santa Catarina state, as well as allowed a brief reflection on the compensation received by these workers.

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Author Biography

Gisele Vargas, Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL), Tubarão/SC

Gisele Vargas é mestre em Educação pela Universidade do Sul de Santa Catarina (2012); Especialista em Direito Constitucional pela Universidade do Sul de Santa Catarina (2009); Graduação em Direito pela Universidade do Sul de Santa Catarina (2003). Desde 2007 atua como professora na Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL. É membro integrante do projeto de pesquisa Remuneração de professores de escolas públicas de educação básica no contexto do FUNDEB e do PSPN financiado pela Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPES.

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Published

2016-12-07

How to Cite

Vargas, G. (2016). Understanding the compensation of public and private teaching sector teachers in Santa Catarina state. FINEDUCA - Revista De Financiamento Da Educação, 6. https://doi.org/10.17648/fineduca-2236-5907-v6-67630

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