The professional appreciation policy of Unaí SEMED for teachers: conceptions of managers in education and trade unionists

Authors

  • Eduardo Ferreira da Silva Caetano Universidade de Brasília (UNB), Brasília/DF
  • Érica Ferreira da Silva Associação Darwin de Educação e Pesquisa (ADEPE), Brasília/DF
  • Vilma Caetano de Jesus Ferreira Associação Darwin de Educação e Pesquisa (ADEPE), Brasília/DF

DOI:

https://doi.org/10.17648/fineduca-2236-5907-v8-78839

Keywords:

Starting Salary. Managers in Education. Trade Unionists. Teacher Appreciation.

Abstract

This article aims to evidence how education managers and union members of the city of Unaí evaluate the appreciation policy or its lack in the reality of municipal elementary school teachers. It also seeks to uncover the perspective of these managers and trade unionists on the contradictions between what was established in the Starting Salary Law, the Supreme Court Judgment and its non-compliance by the local government. Lastly, it presents the position of education managers and trade unionists concerning the shortage of financial resources for the funding of education and its materialization for the appreciation of Unaí municipal teachers.

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Author Biographies

Eduardo Ferreira da Silva Caetano, Universidade de Brasília (UNB), Brasília/DF

Eduardo Ferreira da Silva Caetano é mestre em Educação pela Universidade de Brasília (UNB), MBA em Administração Pública pela Escola de Administração e Negócios, graduado em Direito pelo Instituto Processus de Brasília, graduado em Pedagogia pela Universidade de Brasília. Atua na Subsecretária de Planejamento e Orçamento do Ministério da Educação desenvolvendo estudos e acompanhamentos orçamentários e jurídicos das Universidades e Institutos Federais. É servidor do Instituto Federal de Brasília cedido ao Ministério da Educação.

Érica Ferreira da Silva, Associação Darwin de Educação e Pesquisa (ADEPE), Brasília/DF

Érica Ferreira Silva é graduada em Pedagogia pela Universidade de Brasília e pós-graduada em Educação pela Associação Darwin de Educação e Pesquisa. Atua como professora da Secretaria de Educação do Distrito Federal.

Vilma Caetano de Jesus Ferreira, Associação Darwin de Educação e Pesquisa (ADEPE), Brasília/DF

Vilma Caetano de Jesus Ferreira possui pós-graduação em Educação pela Associação Darwin de Educação e Pesquisa, graduação em Letras Português pela Faculdade Jesus Maria José e graduação em Pedagogia pela Faculdade de Administração e Ciências, Educação e Letras. Atua como professora da Secretaria de Educação do Distrito Federal.

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Published

2018-07-09

How to Cite

Caetano, E. F. da S., Silva, Érica F. da, & Ferreira, V. C. de J. (2018). The professional appreciation policy of Unaí SEMED for teachers: conceptions of managers in education and trade unionists. FINEDUCA - Revista De Financiamento Da Educação, 8. https://doi.org/10.17648/fineduca-2236-5907-v8-78839

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