PHYSICAL EDUCATION IN HIGH SCHOOL: FOCUS ON THE BODY

Authors

  • Fernanda Azevedo Gomes da Silva Escola de Educação Física e Desportos (EEFD) Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)
  • Luis Aureliano Imbiriba e Silva Escola de Educação Física e Desportos (EEFD) Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)
  • Silvia Maria Agatti Lüdorf Escola de Educação Física e Desportos (EEFD) Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.53026

Keywords:

Body image. Physical Education. Aesthetics. Adolescent.

Abstract

The aims of this study were to investigate which aspects concerning to the body are stressed by teachers and to find out how they would be approached in high school Physical Education classes in Rio de Janeiro. Data were collected by semi-structured interviews with 21 teachers from distinct schools. Appearance and health were the most valued aspects concerning the body. These themes seem to appear in discussions about habits and practices related to health, sexuality and body diversity during high school physical education classes.

 

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fernanda Azevedo Gomes da Silva, Escola de Educação Física e Desportos (EEFD) Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)

Mestre em Educação Física

Professora – Redes Estadual e Municipal de Educação (Rio de Janeiro – Brasil)

Luis Aureliano Imbiriba e Silva, Escola de Educação Física e Desportos (EEFD) Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)

Doutor em Ciências Biológicas

Professor Adjunto – Universidade Federal do Rio de Janeiro (Rio de Janeiro – Brasil)

Silvia Maria Agatti Lüdorf, Escola de Educação Física e Desportos (EEFD) Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)

Doutora em Educação 

Professora Associada – Universidade Federal do Rio de Janeiro (Rio de Janeiro – Brasil)

Published

2015-06-09

How to Cite

SILVA, F. A. G. da; SILVA, L. A. I. e; LÜDORF, S. M. A. PHYSICAL EDUCATION IN HIGH SCHOOL: FOCUS ON THE BODY. Movimento, [S. l.], v. 21, n. 3, p. 673–685, 2015. DOI: 10.22456/1982-8918.53026. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/53026. Acesso em: 25 jun. 2025.

Issue

Section

Original Articles