Models and stages for information management

a systematic literature review

Authors

DOI:

https://doi.org/10.19132/1808-5245284.121136

Keywords:

information management, monitoring, social midia, public company, CEMIG

Abstract

Case study at Companhia Energética of Minas Gerais regarding the procedures adopted for information management and brand monitoring on social media. Data collection was done through a structured interview, carried out based on a script of questions with the members of Companhia Energética of Minas Gerais communication team responsible for monitoring activities on social media. After applying Dutra´s information management model, from 2020, to the company's reality, the results pointed to the need for improvement in the stages of dissemination and evaluation of the information management process, combined with a culture of information sharing, learning and continuous monitoring of indicators and metrics.

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Author Biography

Frederico Giffoni de Carvalho Dutra, Companhia Energética de Minas Gerais

Professor, pesquisador, Doutor em Gestão da Informação e do Conhecimento pela Universidade Federal de Minas Gerais (2020), Mestre em Gestão da Informação e do Conhecimento pela Universidade Federal de Minas Gerais (2014), Especialista em Gestão Estratégica de Marketing (2007) e Graduado em Administração (2005). Atua na área de Inteligência e Marketing da Companhia Energética de Minas Gerais - CEMIG. Possui experiência na área de Gestão da Informação e do Conhecimento, Inovação e Administração, com ênfase em Inteligência Competitiva e Marketing e leciona em instituições de ensino superior.

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Published

2022-09-27

How to Cite

DUTRA, Frederico Giffoni de Carvalho. Models and stages for information management: a systematic literature review. Em Questão, Porto Alegre, v. 28, n. 4, p. 121136, 2022. DOI: 10.19132/1808-5245284.121136. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/121136. Acesso em: 28 aug. 2025.

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