IMPORTANT EPISODES OF PHYSICAL EDUCATION CLASSES: VALUING STUDENTS’ EXPERIENCES THROUGH NARRATIVES

Authors

  • Eliane Isabel Fabri Mestranda em Educação para a Docência - Unesp Bauru.
  • Fernanda Rossi Professora Assistente Doutora do Departamento de Educação da Faculdade de Ciências - Unesp Bauru.
  • Lilian Aparecida Ferreira Professora Assistente Doutora do Departamento de Educação Física da Faculdade de Ciências - Unesp Bauru.

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.56785

Keywords:

Problem-based learning. Primary and secondary education. Narration.

Abstract

School – where students spend considerable time and live intense relationships – is a scenario of possibilities for experience-building. This study aimed to identify and analyze episodes written by high school students about their experiences in Physical Education classes, in the format of teaching cases. The experiences narrated by the students raised questions to Physical Education teachers by mobilizing organic knowledge towards verbalized knowledge, thus establishing a pedagogy that effectively recognizes students’ experience as knowledge.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Eliane Isabel Fabri, Mestranda em Educação para a Docência - Unesp Bauru.

Mestranda em Educação para a Docência - Unesp Bauru.

Fernanda Rossi, Professora Assistente Doutora do Departamento de Educação da Faculdade de Ciências - Unesp Bauru.

Professora Assistente Doutora do Departamento de Educação da Faculdade de Ciências - Unesp Bauru. Graduada em Licenciatura em Educação Física (Unesp Bauru), Mestre e Doutora em Ciências da Motricidade - Área de Concentração: Pedagogia da Motricidade Humana (UNESP Rio Claro).

Lilian Aparecida Ferreira, Professora Assistente Doutora do Departamento de Educação Física da Faculdade de Ciências - Unesp Bauru.

Professora Assistente Doutora do Departamento de Educação Física da Faculdade de Ciências - Unesp Bauru.

Published

2016-01-29

How to Cite

FABRI, Eliane Isabel; ROSSI, Fernanda; FERREIRA, Lilian Aparecida. IMPORTANT EPISODES OF PHYSICAL EDUCATION CLASSES: VALUING STUDENTS’ EXPERIENCES THROUGH NARRATIVES. Movimento, [S. l.], v. 22, n. 2, p. 583–596, 2016. DOI: 10.22456/1982-8918.56785. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/56785. Acesso em: 11 aug. 2025.

Issue

Section

Original Articles

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.