Project of visual identity for the journal Em Questão

Authors

  • Jaire Ederson Passos Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Paula Caroline Schifino Jardim Passos Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Samile Andréa de Souza Vanz Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Keywords:

Design. Graphic project. Scientific journal. Em Questão.

Abstract

This study presents the research and development of the visual identity for the journal Em Questão, published by the Programa de Pós-graduação em Comunicação e Informação of the Universidade Federal do Rio Grande do Sul. We understand that identity comprehends all the visual aspects of the journal. Thus, in addition to the new visual signature design, we present in this study the creation of the new graphic design for submitting articles. Based on authors from Science Communication and Visual Design, we argue for the importance of graphic planning for a better usability of scientific journals and a better visibility of the published texts. The theoretical foundation acquired and the interviews with the editorial team guided the decisions made regarding the project and provided the definition of a visual identity oriented toward the needs of the reader of Em Questão.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Jaire Ederson Passos, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Paula Caroline Schifino Jardim Passos, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Samile Andréa de Souza Vanz, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Professora do Departamento de Ciências da Informação e do Programa de Pós-graduação em Comunicação e Informação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

Published

2014-12-05

How to Cite

PASSOS, J. E.; PASSOS, P. C. S. J.; VANZ, S. A. de S. Project of visual identity for the journal Em Questão. Em Questão, Porto Alegre, v. 20, n. 2, p. 8–27, 2014. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/50350. Acesso em: 13 may. 2025.

Issue

Section

Article

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>