Splinters of the Filmic Sentence: the intermedial dramaturgy of Peter Handke
Palavras-chave:
Performance, Intermediality, Playwright, Peter Handke, German Literature,Resumo
This article presents an analysis of the first phase in Peter Handke’s work. It focuses on a theoretical concept developed by Handke to highlight his filmic sentence. Upon analysis of several of his works, it appears that this aesthetic sensibility pervaded his theater, his novels, his debut as a filmmaker and the scripts he wrote in collaboration with Wim Wenders. As an interpretative summary of his work, the paper defends the existence of a link between the practice of ekphrasis and the emergence of an intermedial dramaturgy, in which the writing gesture needs to reinvent itself between languages borders, media, new technologies and materialities.Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.