Dramaturgias Sonoras:
repolitizando a performance
Keywords:
Arte Sonora, Dramaturgia, Performance, Instalação, Arte DigitalAbstract
O artigo explora o potencial do som para repolitizar o teatro e a performance. Ao examinar a atividade e as práticas dramatúrgicas do coletivo de arte multimídia Medea Electronique (Grécia), destaca as contradições da arte contemporânea, particularmente a transição continuada do ‘tudo é político’ para ‘não, nem tudo é político’ e vice-versa. Do ponto de vista pós-brechtiano, a função política da arte reside em preservar as variadas sensibilidades no cerne da autonomia da arte. Isso implica evitar que a arte seja reduzida a um gesto pós-político ou que esteja demasiadamente alinhada com as experiências estetizadas cotidianas.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Brazilian Journal on Presence Studies

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Readers are free to transfer, print out and use the articles published in the Journal, as long as there is always explicit mention to the author(s) and to the Revista Brasileira de Estudos da Presença and as long as there is no alteration of the original work. Any other use of the texts needs to be approved by the author(s) and by the Journal. By submitting an article to the Revista Brasileira de Estudos da Presença and having it approved, the authors agree to assign, without compensation, the following rights to the Journal: the rights of first publication and the rights to redistribute the article and its metadata to the indexing and reference services that the editors deem appropriate.
This journal use a Licença de Atribuição Creative Commons.