The youthful desire to be a professional model and media mediation: an articulation since the contribution of Martín-Barbero

Authors

  • Daniela Maria Schmitz Pós-doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Informação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

DOI:

https://doi.org/10.19132/1807-8583201843.205-222

Keywords:

Mediations. Media consumption. Models. Fashion. Youth.

Abstract

This text brings part of the questioning from a thesis which investigated the relations between young girls’ media consumption and the desire to follow a model career. The discussion proposed here is about the mediation of the media in this consumption process. The concept is operationalized since the contribution of Jesús Martín-Barbero, and the results point to media excellence as a mediation that helps to configure the character of “dream” that this desire obtains for the young girls interviewed.

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Author Biography

Daniela Maria Schmitz, Pós-doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Informação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

Doutora pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Informação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. É formada em Publicidade e Propaganda pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos, mesma instituição em que obteve o título de mestre em Ciências da Comunicação.

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Published

2018-08-20

How to Cite

Schmitz, D. M. “The Youthful Desire to Be a Professional Model and Media Mediation: An Articulation since the Contribution of Martín-Barbero”. Intexto, no. 43, Aug. 2018, pp. 205-22, doi:10.19132/1807-8583201843.205-222.

Issue

Section

Articles