Rede Globo in the Social TV ecosystem: an analysis of @redeglobo profile posts on Twitter

Authors

  • Daiana Sigiliano Universidade Federal de Juiz de Fora
  • Gabriela Borges Universidade Federal de Juiz de Fora

DOI:

https://doi.org/10.19132/1807-8583201636.103-120

Keywords:

Social TV. Television. Twitter. Rede Globo. Monitoring.

Abstract

This article discusses the resources used by Rede Globo in order to engage the viewers to interact with Social TV. The phenomenon marks the convergence of television experience with the information architecture of social media, in which viewers share their impressions on social networks while synchronously watching the TV programming. In order to reflect about the practices adopted by Rede Globo in Social TV, posts on its Twitter profile account were monitored for a week. Subsequently, the publications were analyzed from three different perspectives: the use of hashtags, the flow generated in the microblogging and the tweets content. It concludes that despite going to the meeting of the Social TV capabilities, the issuer's shares on Twitter not materialize a collaborative relationship and co-authored with the interacting viewer.

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Author Biographies

Daiana Sigiliano, Universidade Federal de Juiz de Fora

Mestranda em comunicação pela Universidade Federal de Juiz de Fora. Membro do grupo do Grupo de Pesquisa em Redes, Ambientes Imersivos e Linguagens da Universidade Federal de Juiz de Fora. Pesquisadora da Rede Obitel (Equipe UFJF) e da Rede de Pesquisa Aplicada Jornalismo e Tecnologias Digitais (JorTec).

Gabriela Borges, Universidade Federal de Juiz de Fora

Mestre e Doutora em Comunicação e Semiótica pela
PUC-SP, com estágios nas Universidades Autônoma de Barcelona, Dublin Trinity College e Algarve. Professora e coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Juiz de Fora. Pesquisadora da rede
de pesquisadores Obitel Brasil/UFJF.

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Published

2016-08-26

How to Cite

Sigiliano, D., and G. Borges. “Rede Globo in the Social TV Ecosystem: An Analysis of @redeglobo Profile Posts on Twitter”. Intexto, no. 36, Aug. 2016, pp. 103-20, doi:10.19132/1807-8583201636.103-120.

Issue

Section

Articles