Consumidores de hoje, cidadãos de outrora: a pedagogia crítica da mídia como proposta de fortalecimento da cultura
Keywords:
Cidadania. Globalização. Cultura da Mídia. Pedagogia Crítica da Mídia.Abstract
Trabalhando sob a perspectiva da Pedagogia Crítica da Mídia, de Douglas Kellner, esta investigação lança uma reflexão em torno da questão sobre os meios de comunicação – com especial ênfase à televisão –, o consumo e o papel do cidadão em tempos de globalização. Desta forma, a Pedagogia Crítica da Mídia é apresentada como proposta de fortalecimento e (re) legitimação da cidadania – de outrora – em um presente permeado pela cultura midiática.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The copyright of works published in this journal belong to the authors, and the right of first publication is conceded to the journal. Due to the journal being of open access, the articles are of free use in research, educational and non-commercial activities.
Therefore, the journal uses the License Creative Commons Attribution (CC BY-NC 4.0), which allows sharing of work with acknowledgment of authorship.
Self-archiving (repository policy): authors are allowed to deposit all versions of their work in institutional or thematic repositories without embargo. It is requested, whenever possible, that the full bibliographic reference of the version published in Intexto (including the DOI link) be added to the archived text.
Intexto does not charge any article processing fees (article processing charge).