Vol. 5 No. 1 (2021): Saberes Plur.

					View Vol. 5 No. 1 (2021): Saberes Plur.
Published: 2021-06-30

Editorial

  • THE VALUE OF SCIENCE AMID THE COVID-19 PANDEMIC SHARING KNOWLEDGE IN EDUCATION AND HEALTH THAT IS (RE)MADE

    Fabiana Schneider Pires, Mariangela Kraemer Lenz Ziede, Luiz Fernando Calage Alvarenga, Ramona Fernanda Ceriotti Toassi
    1-4
    DOI: https://doi.org/10.54909/sp.v5i1.116255

Comments

Theoretical essay and debates

  • AVALIAÇÃO FORMATIVA À LUZ DO PENSAMENTO COMPLEXO

    Pedro Fonseca de Vasconcelos, Mauro Fernandes Teles, Ana Cristina Santos Duarte, Alba Benemérita Alves Vilela, André Souza dos Santos
    61-71
    DOI: https://doi.org/10.54909/sp.v5i1.109537

Teaching and student experiences

  • A INTERPROFISSIONALIDADE E A APRENDIZAGEM COLABORATIVA: UMA EXPERIÊNCIA NO PET-SAÚDE

    Julia Carolina Souza, Fernanda Wolf da Silva Arruda, Jennifer Meireles Santos, Maria Luiza Baixo Martins, Lara Dal-Bó Camargo Borges, Julia Gabriela da Silva Ferreira, Daniela Caurio, Madson Rodrigues, Vanessa Aguiar, Sibele Holsbach Costa, Fernanda Romaguera Santos, Larissa Cerignoni Benites
    30-43
    DOI: https://doi.org/10.54909/sp.v5i1.109771
  • IMPLEMENTATION OF BEST PRACTICES OF CLINICAL NURSING SUPERVISION AN EXPERIENCE REPORT

    Alexandra Bulgarelli do Nascimento
    44-60
    DOI: https://doi.org/10.54909/sp.v5i1.112079

Original articles

  • POSSIBILIDADES DE APRENDIZAGENS NA PANDEMIA DE COVID-19

    Luciane Magalhães Corte Real, Luciane Marilei Pereira Stepanski, Jaqueline dos Santos Picetti, Luisa Guazzelli Sirangelo
    72-91
    DOI: https://doi.org/10.54909/sp.v5i1.109424
  • USE OF DIALOGICAL METHODOLOGIES IN FOOD AND NUTRITION EDUCATION GROUPS IN PRIMARY HEALTH CARE CHALLENGES AND POTENTIALITIES

    Cristiane Perondi, Carmen Lucia Bezerra Machado
    92-116
    DOI: https://doi.org/10.54909/sp.v5i1.109153
  • PRODUÇÃO DE TRABALHOS DE CONCLUSÃO NA RESIDÊNCIA INTEGRADA EM SAÚDE: ATENÇÃO BÁSICA EM SAÚDE, 2002 A 2015

    Eloá Rossoni, Juliane Cristina Silva de Azevedo Martinez
    117-132
    DOI: https://doi.org/10.54909/sp.v5i1.112784
  • OLHARES DISCENTES PARA A INTEGRAÇÃO ENSINO-SERVIÇO-COMUNIDADE NA FORMAÇÃO EM SAÚDE

    Luiz Eduardo Oliveira Matos, Márcia Schott, Renata Jardim
    133-150
    DOI: https://doi.org/10.54909/sp.v5i1.112630
  • FATORES DE VULNERABILIDADES SOCIAL E HIGIENE PESSOAL NA EDUCAÇÃO BÁSICA

    Islana dos Reis Fonseca, Gabriele Marisco
    151-167
    DOI: https://doi.org/10.54909/sp.v5i1.112080

Special articles

  • UMA FIGURAÇÃO PARA QUESTIONAR PADRÕES DE GÊNERO E SEXUALIDADE

    Erika Neres Markuart, Cleci Maraschin
    12-29
    DOI: https://doi.org/10.54909/sp.v5i1.111487

Informative report

  • RESULTS OF APPLICATION OF PLANNING TOOLS AND HEALTH ASSESSMENT AT THE REGIONAL LEVEL 1st PARANÁ REGIONAL HEALTH CARE

    Luna Rezende Machado de Sousa, Marta Maria Heck Andreola, Deivisson Vianna Dantas dos Santos, Rafael Gomes Ditterich
    172-175
    DOI: https://doi.org/10.54909/sp.v5i1.110024

Reviews

  • MÉTODOS DE PESQUISA A PARTIR DAS PERSPECTIVAS DE MICHEL FOUCAULT

    Kleber Prado Filho
    168-171
    DOI: https://doi.org/10.54909/sp.v5i1.116230