Wanna see How to Stage a Scene in Educational Research? Listen Up!
Palavras-chave:
Cinema Documental, Pesquisa Educacional, Eduardo CoutinhoResumo
In this essay, I explored connections between Eduardo Coutinho’s documentary feature film ‘Playing’ (Jogo de Cena) and a type of academic-scientific research carried out in the Brazilian educational field. Faced with the paradoxical game where in order to see one needs to listen and in order to listen one needs to see, I outlined the following working argument: by oscillating between memory and documents, the documentarist’s procedural gesture includes archives and frictionizes the ways of carrying out a type of research in education, especially the research based on archival material, presenting possible assemblies of the enunciative perimeters of contemporary educational research.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2024 Revista Brasileira de Estudos da Presença

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.