Hibridação de verdades políticas e midiáticas
Keywords:
Hibridação Mediática. Política. Políticomediático. Propaganda. Visibilidade. Opacidade.Abstract
O artigo aborda questões vinculadas ao exercício de relações e poderes, entre mídias e política, quando em disputa pela posse da verdade, autoridade, credibilidade e opiniões. Para tanto analisa um texto-espetáculo (campanha publicitária) denominado A vida por todos os lados, do jornal Zero Hora, através da aplicação da Estrutura de Hibridação Mediática, cujas estratégias sustentam as mídias. Essa campanha é exemplar no cenário das relações e discursos específicos que demarcaram as ações do ano de 1999 entre dois sujeitos poderosos, o Governo do Estado do RGS, administrado pelo PT e a Rede Brasil Sul de Comunicações, tendo mobilizado disputas em espaços políticos, acadêmicos e institucionais.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The copyright of works published in this journal belong to the authors, and the right of first publication is conceded to the journal. Due to the journal being of open access, the articles are of free use in research, educational and non-commercial activities.
Therefore, the journal uses the License Creative Commons Attribution (CC BY-NC 4.0), which allows sharing of work with acknowledgment of authorship.
Self-archiving (repository policy): authors are allowed to deposit all versions of their work in institutional or thematic repositories without embargo. It is requested, whenever possible, that the full bibliographic reference of the version published in Intexto (including the DOI link) be added to the archived text.
Intexto does not charge any article processing fees (article processing charge).