Reflections: social meanings of the schedule
DOI:
https://doi.org/10.19132/1807-8583201533.28-45Keywords:
Time slot. Establishment principles. Meaning of the adjustment.Abstract
This paper aims to develop a reflection about the operation, logics and functions governing the establishment of the main channels time slots, examining with dedicated attention the Rede Globo programmation adjustments, with the purpose to call into hypothesis to be confirmed in a posterior research, which enable to understand the meanings and the reasons that guide the current adjustments. In this perspective, seeks to analyse the investments made by the issuer in the fictional production in remakes and, mainly, in the Auditorium, since currently the RGT puts on the air, weekly, more than 12 programs, connected to this televisual subgenre. The final notes seeking to submit justifications for those changesDownloads
References
DUARTE, Elizabeth Bastos. Televisão: ensaios metodológicos. Porto Alegre: Sulina, 2004. Col. Estudos sobre o audiovisual.
DUARTE, Elizabeth Bastos; CURVELLO, Vanessa (colaboração). Ficção televisual: distintas formas de estruturação seriada. Anais do XXXI Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação – Intercom. Natal: UFRN, 2008 (eletrônico).
DUARTE, Elizabeth Bastos. Televisão: novas modalidades de contar as narrativas. Contemporânea. Salvador, v. 10, Universidade Federal da Bahia. 2012. p. 324-339.
DUARTE, Elizabeth Bastos. Como caracterizar qualidade em relação à produção da Rede Globo de Televisão? In: PEREIRA, Cárlida Emerim Jacinto, org. Estudos em jornalismo e mídia. Florianópolis, v. 10, v. 2, Universidade Federal de Santa Catarina, jul./dez. 2013. p. 326-339.
FERREIRA, Renata Claudia Martins. Sucesso no rádio e na televisão, o programa de auditório não morre: uma análise do Programa Carlos Santos na TV. Belém: Programa de Pós-Graduação em Comunicação, Linguagens e Cultura, Universidade da Amazônia, 2011 (Dissertação de Mestrado). Disponível em: <http://www.unama.br/novoportal/ensino/mestrado/programas/comunicacao/attachments/article/110/Dissertação%20Renata%20Claudia%20Martins%20Ferreira.PDF>. Acessado em: 28.10.2013.
FONTANILLE, Jacques. Semiótica do discurso. Contexto: 2007.
JOST, François. Introduction à l'analyse de la télévision. Paris: Ellipses, 1999.
JOST, François. Compreender a televisão. trad. Elizabeth Bastos Duarte, Maria Lília Dias de Castro, Vanessa Curvello. Porto Alegre: Sulina, 2010. Col. Estudos sobre o audiovisual.
KILPP, Suzana. Quadros de entrevista em programas de auditório: alternativa para análise da TV no Brasil. Website Suzana Kilpp. Disponível em: <http://www.suzanakilpp.com.br/artigos/Quadros_de_Entrevista_em_Programas_de_Auditorio.pdf>. Acessado em: 23.10.2013.
MONTAÑO, Sonia. Relato do trabalho Reflexões: os sentidos sociais da programação. In: XXIII Encontro anual da Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação –Compós (GT Estudos de Televisão). Belém: Compós, GT Estudos de Televisão, 2014.
SOUSA, Sílvia Maria de. Apontamentos sobre o gênero programa de auditório. RUA – Revista Universitária do Audiovisual (on line), 2009. Disponível em: <http://www.rua.ufscar.br/site/?p=2502>. Acessado em: 25.10.2013.
TORRES, Carmen Ligia Cesar Lopes. Programas de auditório: um gênero mostrando a resistência da expressão popular nos meios de comunicação de massa. Trabalho apresentado no IV Encontro dos Núcleos de Pesquisa da Intercom. 2004. Disponível em: <http://www.portcom.intercom.org.br/pdfs/38987853589686536615516015929805656497.pdf>. Acessado em: 23.10.2013.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Elizabeth Bastos Duarte

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The copyright of works published in this journal belong to the authors, and the right of first publication is conceded to the journal. Due to the journal being of open access, the articles are of free use in research, educational and non-commercial activities.
Therefore, the journal uses the License Creative Commons Attribution (CC BY-NC 4.0), which allows sharing of work with acknowledgment of authorship.
Self-archiving (repository policy): authors are allowed to deposit all versions of their work in institutional or thematic repositories without embargo. It is requested, whenever possible, that the full bibliographic reference of the version published in Intexto (including the DOI link) be added to the archived text.
Intexto does not charge any article processing fees (article processing charge).