Production of knowledge and pedagogical action

Authors

  • Ademir José Rosso Universidade Estadual de Ponta Grossa
  • Fernando Becker Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • José Erno Taglieber Universidade do Vale do Itajaí

Keywords:

mental activity, knowledge construction, active methodology

Abstract

This article intends to discuss the criterion for the initiatives and the teaching methods that aim to boost school teaching to be more active and show some indication of the students' activity in the construction of knowledge. Piaget's theory, as a theory that shows the main process of construction of knowledge, always points to the subject's action as the basis of this processo The functional aspects of assimilation and accommodation, of reflexive abstraction, of the know-how leaming and comprehension are taken as a reference to discuss the mental action, always establishing counterpoints with the school activities.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ademir José Rosso, Universidade Estadual de Ponta Grossa

Ademir José Rosso, é professor de Metodologia e Prática de Ensino de Biologia da Universidade Estadual de Ponta Grossa. Doutor em Educação - Ensino de Ciências pela Universidade Federal de Santa Catarina.

Fernando Becker, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Fernando Becker é professor da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Doutor em Psicologia Escolar pela USP.

José Erno Taglieber, Universidade do Vale do Itajaí

José Erno Taglieber é professor da Universidade do Vale do Itajaí. Doutor em Educação em Ensino de Ciências pela Universidade de Iowa, USA.

Published

2017-02-20

How to Cite

Rosso, A. J., Becker, F., & Taglieber, J. E. (2017). Production of knowledge and pedagogical action. Educação & Realidade [Education & Reality], 23(2). Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/71333

Issue

Section

Articles