HEALTH AND EDUCATION
RESIST AND (RE)EXIST IN TIMES OF PANDEMIC
DOI:
https://doi.org/10.54909/sp.v4i2.110088Keywords:
Periodical, Public Health, Education, COVID-19Abstract
The second 2020 edition of Revista Saberes Plurais: Educação na Saúde is being published in a political and social scenario increasingly marked by uncertainties, temporariness and complexities arising from the pandemic caused by SARS-CoV-2, which causes COVID-19. Within this context, 'Health' and 'Education' are areas that face many limits and difficulties, but at the same time they have shown their strength, their potential and their ability to (re)invent, resist and (re)exist. The texts that make up this edition reinforce this argument and invite us to take a foray into academic-scientific experiences and productions and work involving Education in/in/for Health, presenting fragments of a 'living' work, of teaching-service integration -community and challenges and innovations in the complex web of knowledge of health training.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Saberes Plurais: Educação na Saúde

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).