HEALTH AND EDUCATION

RESIST AND (RE)EXIST IN TIMES OF PANDEMIC

Authors

  • Luiz Fernando Calage Alvarenga Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
  • Fabiana Schneider Pires Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) https://orcid.org/0000-0001-6545-524X
  • Ramona Fernanda Ceriotti Toassi Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) https://orcid.org/0000-0003-4653-5732

DOI:

https://doi.org/10.54909/sp.v4i2.110088

Keywords:

Periodical, Public Health, Education, COVID-19

Abstract

The second 2020 edition of Revista Saberes Plurais: Educação na Saúde is being published in a political and social scenario increasingly marked by uncertainties, temporariness and complexities arising from the pandemic caused by SARS-CoV-2, which causes COVID-19. Within this context, 'Health' and 'Education' are areas that face many limits and difficulties, but at the same time they have shown their strength, their potential and their ability to (re)invent, resist and (re)exist. The texts that make up this edition reinforce this argument and invite us to take a foray into academic-scientific experiences and productions and work involving Education in/in/for Health, presenting fragments of a 'living' work, of teaching-service integration -community and challenges and innovations in the complex web of knowledge of health training.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Luiz Fernando Calage Alvarenga, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)

Doutor em Educação. Coordenador e professor do Curso de Fisioterapia. Professor do Programa de Pós-Graduação em Ensino na Saúde da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Docente e tutor da Residência Multiprofissional do Hospital de Clínicas de Porto Alegre (HCPA), Porto Alegre, Brasil

Fabiana Schneider Pires, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)

Doutora em Ciências da Saúde. Professora do Departamento de Odontologia Preventiva e Social da Faculdade de Odontologia e do Programa de Pós-Graduação em Ensino na Saúde – Mestrado Profissional da Faculdade de Medicina. Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre, Brasil

Ramona Fernanda Ceriotti Toassi, Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)

Doutora em Educação. Professora Associada do Departamento de Odontologia Preventiva e Social da Faculdade de Odontologia. Professora permanente do Programa de Pós-Graduação Ensino na Saúde da Faculdade de Medicina.  Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre, Brasil

Published

2020-12-28

How to Cite

ALVARENGA, L. F. C.; PIRES, F. S.; TOASSI, R. F. C. HEALTH AND EDUCATION: RESIST AND (RE)EXIST IN TIMES OF PANDEMIC. Saberes Plurais, [S. l.], v. 4, n. 2, p. 3–5, 2020. DOI: 10.54909/sp.v4i2.110088. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/110088. Acesso em: 28 apr. 2025.

Issue

Section

Editorial

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.