DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC

Authors

DOI:

https://doi.org/10.54909/sp.v7i2.133194

Keywords:

Interprofessional Education, Interprofessional Relations, Interdisciplinary Placement

Abstract

Interprofessional education has been adopted for encouraging collaborative work, improving the quality of health care services and promoting learning among different professions. In the present study we analyzed the student’s perception about the development of collaborative skills and their interprofessional performance. For this purpose, a descriptive study with a qualitative approach was carried out, in which it was possible to observe the favoring of the development of interprofessional collaborative competencies by the students who participated in the study.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Raquel Rennó Braga, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro

Doutora em Ciências Farmacêuticas, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro, Campus Realengo, Rio de Janeiro, Brasil

Juliana Veiga Cavalcanti, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro

Doutora em Fisiopatologia Clínica e Experimental, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro, Campus Realengo, Rio de Janeiro, Brasil

Janaína Dória Líbano Soares, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro

Doutora em Fisiologia, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro, Campus Realengo, Rio de Janeiro, Brasil

Michelle Guiot Mesquita, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro

Doutora em Saúde Pública, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro, Campus Realengo, Rio de Janeiro, Brasil

Daniel Fernandes Messor, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro

Graduado em Farmácia, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro, Campus Realengo, Rio de Janeiro, Brasil

Mariana Costa Teixeira, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro

Graduada em Fisioterapia, Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro, Campus Realengo, Rio de Janeiro, Brasil

Published

2023-10-06

How to Cite

BRAGA, Raquel Rennó; CAVALCANTI, Juliana Veiga; SOARES, Janaína Dória Líbano; MESQUITA, Michelle Guiot; MESSOR, Daniel Fernandes; TEIXEIRA, Mariana Costa. DEVELOPMENT OF COLLABORATIVE SKILLS IN STUDENTS WHO EXPERIENCED INTERPROFESSIONAL RECEPTION IN A COLLEGE HEALTH CLINIC. Saberes Plurais, [S. l.], v. 7, n. 2, p. e133194, 2023. DOI: 10.54909/sp.v7i2.133194. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/saberesplurais/article/view/133194. Acesso em: 11 aug. 2025.

Similar Articles

<< < 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.