Wolves, horses, bitches and other characters of gender violence in the work of Carolina Bianchi
Palavras-chave:
Contemporary Theater, Gender Violence., Feminist Theater, History of Art, Nature and CultureResumo
This text analyzes the works of Carolina Bianchi, mainly LOBO (2018), O Tremor Magnífico (2020) and Trilogia Cadela Força – Capítulo I: A noiva e o Boa Noite Cinderela (2023). The article presents the artist, her most recent works and discusses how Bianchi brings into play the debate on gender violence, mainly through three thematic axes: the role of women in the History of Art, exploration of non-normative sexualities and the presence of non-humans in her works, which call for the debate about nature versus culture. It is dis-cussed how the artist articulates these elements on stage using strategies that seek to reveal tensions and contra-dictions, without presenting a resolution, but present an investigation of language and encourage critical and lively reflection.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2024 Revista Brasileira de Estudos da Presença

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.