Wolves, horses, bitches and other characters of gender violence in the work of Carolina Bianchi

Autores

Palavras-chave:

Contemporary Theater, Gender Violence., Feminist Theater, History of Art, Nature and Culture

Resumo

This text analyzes the works of Carolina Bianchi, mainly LOBO (2018), O Tremor Magnífico (2020) and Trilogia Cadela Força – Capítulo I: A noiva e o Boa Noite Cinderela (2023). The article presents the artist, her most recent works and discusses how Bianchi brings into play the debate on gender violence, mainly through three thematic axes: the role of women in the History of Art, exploration of non-normative sexualities and the presence of non-humans in her works, which call for the debate about nature versus culture. It is dis-cussed how the artist articulates these elements on stage using strategies that seek to reveal tensions and contra-dictions, without presenting a resolution, but present an investigation of language and encourage critical and lively reflection.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Luisa Dalgalarrondo, Universidade Estadual de Campinas

Luísa Dalgalarrondo

Doutoranda em Artes da Cena pela Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP, orientada pelo Professor Cassiano Sydow Quilici. Mestre em Teatro formada em 2013 no curso de Performance and Culture - Interdisciplinary Perspectives pela Goldsmiths - University of London, Londres, Reino Unido. Bacharel em Artes Cênicas graduada em 2011 no curso de Artes Cênicas da Universidade Estadual de Campinas – UNICAMP, São Paulo, Brasil.

 

Publicado

2024-06-09

Como Citar

Dalgalarrondo, L. (2024). Wolves, horses, bitches and other characters of gender violence in the work of Carolina Bianchi. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 14(3). Recuperado de https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/139057

Edição

Seção

Performance e Gênero II