Perception, Torsion, Event: interlacing between body, discourse, and art
Palavras-chave:
Body, Discourse, Art, Subject, PerformanceResumo
This study is based on the identification of the subject and his/her social place in the performance, in order to connect subject, body, and gesture at the performance. This linkage becomes possible from the discursive analysis of the sixth dimension of the performance activity: an update of Schechner's theory of performance, in conjunction with the postulates of Merleau-Ponty about the perception, and Pêcheux’s discourse. As a result, we propose a material analysis of the sensory experimentation, emphasizing the bond between perception, discourse, art, and feeling in the subject's body.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.