The (dis)interest in romantic love in times of dating applications.

Authors

  • Ricardo Fernandes Doutorando, Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Patrícia Rakel De Castro Sena Doutora, Universidade Federal do Maranhão

DOI:

https://doi.org/10.19132/1807-858320190.146-163

Keywords:

Disinterest. Romantic love. Content analysis. Par Perfeito. Facebook.

Abstract

The impact of dating applications on the lives of its users has led to the understanding that solidity, security and monogamy, the basic values of romantic love, are fragmented by the technological change and the unbridled individualization. This article aims to explore the lack of interest of dating apps users in long-term relationships. For this purpose, it performs a content analysis of the comments posted in the campaign “Seu amor de verdade” made by the app “Par Perfeito” on its Facebook fanpage. As mediators of individual interests, the study revealed that users show a veiled interest in pursuing this type of relationship through expressing regrets or discouragement.

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Author Biographies

Ricardo Fernandes, Doutorando, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Doutorando no Programa de Pós Graduação em Comunicação e Informação na Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Mestre em Comunicação Social pela Universidade Federal de Pernambuco. Integrante do Laboratório de Interação Mediada por Computador (LIMC-UFRGS). Pesquisador do Grupo de Pesquisa em Estratégias Audiovisuais na Convergência (G-PEAC) integrado ao Núcleo de Estudos em Estratégias de Comunicação (NEEC-UFMA). O Ensino, Pesquisa e Extensão com ênfase em Produção em Rádio, TV & Mídias Digitais, Transmidiação, Convergência Midiática, Redes Sociais, TV Social. Experiência Profissional na área de Comunicação, com ênfase em Roteiro, Produção, Apresentação e Edição em Rádio,TV & Mídias Digitais, Assessoria de Comunicação & Imprensa, e Consultoria de Marketing Politico.

Patrícia Rakel De Castro Sena, Doutora, Universidade Federal do Maranhão

Docente nos cursos de Jornalismo e Publicidade & Propaganda da Universidade Ceuma. Doutora em Comunicação pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação, da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE) em co-tutela com o curso Ciências da Comunicação da Universidade da Beira Interior (UBI)

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Published

2019-04-18

How to Cite

Fernandes, R., and P. R. De Castro Sena. “The (dis)interest in Romantic Love in Times of Dating Applications”. Intexto, Apr. 2019, pp. 146-63, doi:10.19132/1807-858320190.146-163.

Issue

Section

Articles