Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • Current
  • Archives
  • Submissions
  • About the Journal
  • Editorial Team
  • Contact
  • Privacy Statement
  • About
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 20 No. 2 (1995)

Vol. 20 No. 2 (1995)

					View Vol. 20 No. 2 (1995)
Published: 2017-03-08

Full Issue

  • Acesse aqui o PDF completo (Português (Brasil))

Articles

  • Editorial

    Marisa C. Vorraber Costa
    • PDF (Português (Brasil))
  • Education and cultural and artistic developrnent

    Ana Mae T. B. Barbosa
    • PDF (Português (Brasil))
  • Discourse Analysis: beyond words and things

    Rosa Maria Bueno Fischer
    • PDF (Português (Brasil))
  • Shaman's Pedagogy: Laughters in the between lines ofschool rituais

    John Cowart Dawsey
    • PDF (Português (Brasil))
  • Curriculum and Cultural Policy of Evaluation

    Sandra Mara Corazza
    • PDF (Português (Brasil))
  • History of school subjects: Others perspectives of analysis

    Lucíola Licínio C. P. Santos
    • PDF (Português (Brasil))
  • Gender: a useful category of historical analysis

    Joan Scott
    • PDF (Português (Brasil))
  • Gender, History and Education: construction and deconstruction

    Guacira Lopes Louro
    • PDF (Português (Brasil))
  • Masculine domination

    Pierre Félix Bourdieu
    • PDF (Português (Brasil))
  • The politics of changing men

    Robert W. Connel
    • PDF (Português (Brasil))
  • Reasoning in a post-modern age

    Valerie Walkerdine
    • PDF (Português (Brasil))

Review

  • Erotism and Democracy: a new ethical program?

    Mauro Grün
    • PDF (Português (Brasil))
  • What does a seized woman-teacher want?

    Sandra Mara Corazza
    • PDF (Português (Brasil))

Language

  • English
  • Português (Brasil)

Make a Submission

Make a Submission

Keywords

Tweets by @EducReal
Most read
  • Gênero: uma categoria útil de análise histórica
    129338
  • Analfabetismo no Brasil: configuração e gênese das desigualdades regionais
    90106
  • O Conceito de Dispositivo em Foucault: mídia e produção agonística de sujeitos-maternos
    57452
  • A centralidade da cultura: notas sobre as revoluções culturais do nosso tempo
    40244
  • Uma Releitura sobre Alfabetização e Letramento
    39044

EDUCAÇÃO & REALIDADE - Versão impressa ISSN: 0100-3143 Versão on-line ISSN: 2175-6236 - Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil

Licença Creative Commons
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.

Acesse em:

https://pt-br.facebook.com/estudosdapresenca/ https://www.scielo.br/j/edreal/ https://www.scielo.br/j/edreal/

Sponsor:

SCImago Journal & Country Rank

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.