POLITICAL PEDAGOGICAL PROJECT: DEVELOPMENT ANDIMPLEMENTATION IN MARINGÁ PUBLIC SCHOOLS

Authors

  • Amauri Aparecido Bássoli de Oliveira UEM/UEL
  • Ana Luíza Barbosa Anversa UEM/UEL
  • Fabiane Castilho Teixeira UEM/UEL
  • Nadia Maria Qualio Braz UEM/UEL

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.16524

Keywords:

Project formulation. Education. Professional autonomy.

Abstract

This research aimed to understand how does the participation of staff and school community of twenty public schools of Maringá, in the drafting and implementation of political pedagogical project. Were used document analysis and semi-structured interviews with team teaching, physical education
teachers and other disciplines. There was a paradox
between the development and implementation of political
pedagogical project within the school environment.
Teachers and pedagogical staff claim to have knowledge
about the specifics of the political pedagogical project
and their contributions, but the systematization and
applicability become inconsistent, or nonexistent, due
to differences and difficulties presented in context.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Amauri Aparecido Bássoli de Oliveira, UEM/UEL

Doutor em Educação Física pela Universidade Estadual de Campinas (1999). Atualmente é professor do programa de mestrado Associado UEM/UEL atuando principalmente nos seguintes temas: formação profissional, currículo, atividade física e saúde, educação física escolar, atividade física e obesidade.

Ana Luíza Barbosa Anversa, UEM/UEL

Mestradanda em Educação Física pelo Programa de Pós Graduação Associado UEM / UEL , Atuando principalmente nos seguintes temas:  educação física, atividade física, lúdico e ginastica e formação profissional.

Fabiane Castilho Teixeira, UEM/UEL

Mestranda do Programa de Pós-Graduação Associado em Educação Física- UEM/UEL. Atuando principalmente nos seguintes temas: esporte, educação física, atividade física, lúdico e cultura.

Nadia Maria Qualio Braz, UEM/UEL

Academica em Educação Física, pela Universidade Estadual de Maringá

Published

2011-02-13

How to Cite

OLIVEIRA, A. A. B. de; ANVERSA, A. L. B.; TEIXEIRA, F. C.; BRAZ, N. M. Q. POLITICAL PEDAGOGICAL PROJECT: DEVELOPMENT ANDIMPLEMENTATION IN MARINGÁ PUBLIC SCHOOLS. Movimento, [S. l.], v. 17, n. 1, p. 77–94, 2011. DOI: 10.22456/1982-8918.16524. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/16524. Acesso em: 25 jun. 2025.

Issue

Section

Original Articles