TIMES OF SCHOOL: NARRATIVES FROM STUDENT TIMES TO TEACHER OCCUPATION

Authors

  • Aline Oliveira Vieira Universidade Federal do Espírito Santo
  • Wagner dos Santos Universidade Federal do Espírito Santo
  • Amarílio Ferreira Neto Universidade Federal do Espírito Santo

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.28131

Keywords:

Narration. Training spaces. Physical education. High school.

Abstract

Study aimed to give visibility to training spaces, identified by high school physical education teachers of the State of Espírito Santo, as significant in their stories and professional practices. Uses, as a theoretical and methodological references, the  (auto) biographical narratives, in a research sharing movement. Teachers have identified as trainning spaces: sociocorporal experiences initially experienced and / or expanded in the time of graduation, the learning in the dialogues with graduation classmates and teachers in extra-time, and participation in university extension courses and internships.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Aline Oliveira Vieira, Universidade Federal do Espírito Santo

Programa de Pós-Graduação em Educação Física. Universidade Federal do Espírito Santo. Pesquisadora do Instituto de Pesquisa em Educação e Educação Física (PROTEORIA), Vitória, ES, Brasil.

Wagner dos Santos, Universidade Federal do Espírito Santo

Programa de Pós-Graduação em Educação Física. Universidade Federal do Espírito Santo. Pesquisador do Instituto de Pesquisa em Educação e Educação Física (PROTEORIA), Vitória, ES, Brasil.

Amarílio Ferreira Neto, Universidade Federal do Espírito Santo

Programa de Pós-Graduação em Educação Física. Universidade Federal do Espírito Santo. Pesquisador do Instituto de Pesquisa em Educação e Educação Física (PROTEORIA), Vitória, ES, Brasil.

Published

2012-06-13

How to Cite

VIEIRA, A. O.; SANTOS, W. dos; FERREIRA NETO, A. TIMES OF SCHOOL: NARRATIVES FROM STUDENT TIMES TO TEACHER OCCUPATION. Movimento, [S. l.], v. 18, n. 3, p. 119–139, 2012. DOI: 10.22456/1982-8918.28131. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/28131. Acesso em: 24 jun. 2025.

Issue

Section

Original Articles