BACK SCHOOL: SYSTEMATIC REVIEW OF PROGRAMS DESIGNED FOR SCHOOLCHILDREN IN BRAZIL

Authors

  • Matias Noll UFRGS
  • Cláudia Tarragô Candotti UFRGS
  • Adriane Vieira UFRGS

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-8918.24358

Keywords:

Posture. Spine. Health Education. Students. Brazil

Abstract

This study aims to present and discuss the Back School programs developed for students in Brazil. It was used a methodology for systematic review of scientific articles in several data bases and in the Bank of Thesis and Dissertations of the Capes. From nine publications included in this study it was concluded that Back School programs contribute to the acquisition of the theoretical knowledge and postural habits healthy during the execution of activities of daily living. However, studies aimed to identify whether the knowledge and the postural habits acquired are kept in the course of time are still scarce.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Matias Noll, UFRGS

Mestrando em Ciências do Movimento Humano pelo Programa de Pós-Graduação em Ciências do Movimento Humano – ESEF/UFRGS. Graduado em Educação Física pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos, Porto Alegre – Rio Grande do Sul, Brasil.

Cláudia Tarragô Candotti, UFRGS

Doutora em Ciências do Movimento Humano pelo Programa de Pós-Graduação em Ciências do Movimento, da ESEF/UFRGS; Professora do curso de Fisioterapia e do Programa de Pós-Graduação (Mestrado e Doutorado) da Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

Adriane Vieira, UFRGS

Doutora em Ciências do Movimento Humano pelo Programa de Pós-Graduação em Ciências do Movimento, da ESEF/UFRGS; Professora do curso de Fisioterapia e do Programa de Pós-Graduação (Mestrado e Doutorado) da Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

Published

2012-09-30

How to Cite

NOLL, M.; CANDOTTI, C. T.; VIEIRA, A. BACK SCHOOL: SYSTEMATIC REVIEW OF PROGRAMS DESIGNED FOR SCHOOLCHILDREN IN BRAZIL. Movimento, [S. l.], v. 18, n. 4, p. 265–291, 2012. DOI: 10.22456/1982-8918.24358. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/Movimento/article/view/24358. Acesso em: 29 apr. 2025.

Issue

Section

Essays