Sound Documents, Biographical Resonances and Montage for the Configuration of Idiorrhythmic Constellations:
the mutual influence between Lola Arias and Ulises Conti
Palavras-chave:
Sound Documents, Biographical Resonances, Montage, Idiorrhythmic Constellations, Lola AriasResumo
Sound Documents, Biographical Resonances and Montage for the Configuration of Idiorrhythmic Constellations: the mutual influence between Lola Arias and Ulises Conti – This article explores the scenic and sonic dimensions of works resulting from the collaboration between director Lola Arias and composer Ulises Conti. Their partnership reflects an exploration of discursive universes as dynamic entities in continuous flux. We aim to map the creations that emerged from this collaboration and analyze key features of their works, focusing on the mutual influences at play. Drawing on the theories of Roland Barthes, we suggest that these creations configure idiorrhythmic constellations that merge personal narratives with collective experiences.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2024 Revista Brasileira de Estudos da Presença

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.