From Movement to Sound, from Sound to Movement: biocultural relations between dance and music
Palavras-chave:
Contemporary Dance, Creative Processes, Movement, Sound, Cognitive SciencesResumo
This article discusses the interactions between body and sound in the creative process characterized by the relation between dance, music and sonic experiments. Based on the production Peças Fáceis, by Pró-Posição Group, and Z, by Alejandro Ahmed, this study presents theoretical approaches between Dance Studies and Embodied Music Cognition fields. It also intends to discuss what happens to the bodily perception and mediation process in artists who dance, play musical instruments and produce vocal sounds. The analyzed plays, each one in its way, defend the idea that sound and movement are no-concluded processes crossed constantly by mutual and biocultural interactions with the environment.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.