Performance, Staging and Parodies:
queer knowledges and the ways of drag use in Márcia Pantera’s narratives
Palavras-chave:
Gênero, Performance, Drag QueenResumo
Performance, Staging and Parodies: queer knowledges and the ways of drag use in Márcia Pantera’s narratives – The article aims to discuss Márcia Pantera’s narratives, exploring the performance, staging and parodies of gender present in the use of queer knowledge and drag. Using narrative encounters as a methodological ethos, it embraces poetics as a creative possibility for weaving performative research. In its analytical action, the text enunciates the effects of the poetic encounter with Márcia Pantera, who, in narrating her performative experiments, engendered the making of powerful mobilizations and fabulations for thinking about the body surface and its anarchic-performative action. The article concludes its poetic journey by glimpsing the creative action of Márcia Pantera’s performance in the constitution of dissident modes of proliferation of educational affectations.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2024 Revista Brasileira de Estudos da Presença

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.