Arthur Lessac: an essay on Body energies in actor’s training

Authors

  • Maria Regina Tocchetto Oliveira (Universidade Federal da Grande Dourados – Dourados, Brasil) UFRGS - Departamento de Arte Dramática

Keywords:

Arthur Lessac, Body Energies, Stage Presence, Improvisation, Actor’s Play

Abstract

This article is a reflection on the four body energy states developed by Arthur Lessac: Buoyancy, Radiancy, Potency e Inter-Involvement and their use in the training of actors. Through a descriptive analysis of three explorations carried out according to Lessac’s approach, this article indicates ways to use these energies to animate the game of improvisation, to the characterization of characters and to the vocal action. We also establish a relation between the actor’s energy and his scenic presence.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maria Regina Tocchetto Oliveira (Universidade Federal da Grande Dourados – Dourados, Brasil), UFRGS - Departamento de Arte Dramática

Atriz, Diretora e Professora de Teatro. Mestre em Estudos de Teatro pela Universidade de Lisboa (2008) e Bacharel em Interpretação Teatral pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (1991). Atualmente é professora substituta de Interpretação  Teatral no Departamento de Arte Dramática da UFRGS. Tem experiência na área de Artes, com ênfase em Interpretação Teatral. O foco de sua Pesquisa são as Energias Corporais no Trabalho do Ator.

Published

2022-10-16

How to Cite

Oliveira (Universidade Federal da Grande Dourados – Dourados, Brasil), M. R. T. (2022). Arthur Lessac: an essay on Body energies in actor’s training. Brazilian Journal on Presence Studies, 3(2), 539–555. Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/25713

Issue

Section

Other Themes