The Playing of the Child Performer with Orixás:
artistic and afro-referenced experiences
Palavras-chave:
Experience, ‘Orixás’, Early Childhood Education, Art, Child-PerformerResumo
This article presents excerpts from a master’s dissertation in Performing Arts about performances of children’s playing bodies, in Early Childhood Education, based on the Orixás universe. It initially reveals the participating children (NEI/Cap/UFRN), dialoguing with author(s) such as Marina Marcondes Machado (2010a; 2010b; 2015). It develops intersections between performance and childhoods, articulating an afro-playful methodology with the children’s protagonism. The artistic, afro-referenced and performative narratives of the authors raise contemporary considerations, providing findings for this discussion.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.