‘Don’t say his name, or he’ll appear here’:
intersectionality and performance among young children’s narratives
Palavras-chave:
Performance Studies, Oral Narratives, Early Childhood Education, Social Markers of Difference, IntersectionalityResumo
This paper is based on a narrative event that took place among 5 and 6-year-old children at a Brasília/Brazil public kindergarten, in which characters such a s God and Zé Peli nda (among others) were evoked, to promote a debate about how young children use social markers of difference. Religious, ethnic-racial and gender issues arise from their narrative performances in intersectional distinctions, which enable us to understand how these markers, and the politics of fear that often impose them , operate in children’s social liv es from a very early age.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.