Loss and serendipity, twists and turns in the archives of Enrique Buenaventura's En la diestra de Dios Padre
Palavras-chave:
Sound Archives, Rewriting, Colombian Theater, Mojiganga, Enrique BuenaventuraResumo
Loss and serendipity, twists and turns in the archives of Enrique Buenaventura’s En la diestra de Dios Padre1 – This article reviews the various moments of an investigation into the play En la diestra de Dios Padre by Enrique Buenaventura, which was thought to have failed, and its re-direction around the valorization of its sound archives. The exploration of these archives, together with the exploration of photographic documentary pieces, made it possible to establish the scenic text of the second version of the play and the fundamental elements of an act considered as lost, as well as to reconstitute the epilogue of the play in its totality.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2024 Revista Brasileira de Estudos da Presença

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.