The Young Milton: the individuation between church and social education

Authors

  • Geraldo Magela Pereira Leão Universidade Federal de Minas Gerais
  • Paulo César Rodrigues Carrano Universidade Federal Fluminense

Keywords:

Youth. Education. Biographical Trajectories.

Abstract

This article discusses the processes of transition to adulthood of contemporary youth based on a selected case from a study of the biographical trajectories of young participants in a social project. Theempirical corpus consisted of in-depth biographical interviews, longitudinal monitoring of daily activities, drawing maps of routes for young people and a group discussion. The analysis of the young Milton’s trajectory shows his formulation of strategies to overcome existential situations. These strategies were possible through his process of learning that allowed him to constitute an individualized social capital, which propelled him beyond the objective conditions of his social context.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Geraldo Magela Pereira Leão, Universidade Federal de Minas Gerais

É professor adjunto da Faculdade de Educação e do Programa de Pós-Graduação em Educação, Conhecimento e Inclusão Social da UFMG. Doutor em Educação pela Universidade de São Paulo (2004). Fez o Pós-Doutorado em Educação pela Universidade Federal Fluminense em 2009. Pesquisador do Observatório da Juventude da UFMG.bservatório da Juventude da UFMG.

Paulo César Rodrigues Carrano, Universidade Federal Fluminense

É professor adjunto IV da Faculdade de Educação e integrante do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFF Faculdade de Educação da Universidade Federal Fluminense. Doutor em Educação (UFF - 1999). Realizou dois estágios de pós-doutoramento (USP e Universidade de Lisboa). É bolsista produtividade nível 2 do CNPq. Coordenador do Grupo de Pesquisa Observatório Jovem do Rio de Janeiro/UFF.

Published

2013-09-06

How to Cite

Leão, G. M. P., & Carrano, P. C. R. (2013). The Young Milton: the individuation between church and social education. Educação & Realidade [Education & Reality], 38(3). Retrieved from https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/23998

Issue

Section

Articles